Feiten. Anders bekeken.

Proximus Move sleurt jongeren naar buiten

Geschreven door  op in The Mobile Life.

Proximus Move is de jongste telg van de Proximus familie. Of toch het broertje dat stiekem geboren werd, verwekt door de melkboer. Maar wel eentje dat zal uitgroeien tot een wereldverbeteraar. Misschien een rare analogie, maar het is zo dat Proximus Move een kleine start-up is binnen de telecom gigant. Proximus Director of Customer Innovation Koen Delvaux, van vroegere Mobile Vikings-faam, heeft een team van 10 mensen verzameld. De ene helft zijn developers, de andere helft dan weer de operatives. Samen willen ze terug een gezicht plakken op een firma. Wij spraken met hem.

Het Proximus Move team.

“Neem nu het voorbeeld van nutsbedrijven zoals water- en energiebedrijven”, begint Koen gepassioneerd te vertellen via onze Facebook-mobile verbinding. “Daar heb je in het begin éénmaal contact mee. Het enige andere contact is als er iets fout is. Als je klanten dat gevoel hebben bij je bedrijf, dan kan je evengoed stoppen. Zo kan je niet innoveren. Kijk maar naar de banken, zij werden verplicht om te veranderen. Wij willen opnieuw een goed gevoel geven aan de mensen. Geen urenlange wachtrijen aan de telefoon, maar support via Facebook, of face to face! Wij willen een experience creëren als telecom operator. Het gevoel van het merk”.

Waar vroeger Mobile Vikings de sympathieke underdog was, is veel van de charme ondertussen veranderd, deels omwille van de overname door Medialaan. Is dit een inhaaltactiek van Proximus? “Bij oprichting was Mobile Vikings eigenlijk degene die de markt opentrok. Alle data-abonnementen waren gericht op bedrijven, terwijl nu de markt volledig is opengetrokken.”

Wat willen ze nu eigenlijk precies doen? Wel, in het kort: mensen terug samenbrengen. “Onze klanten komen graag buiten, maar missen soms de motivatie. Onze eerste stap zijn de City Experiences, een soort city marketing met als bonus dat we met ons product mensen belonen. Wie aan een City Experience deelneemt, krijgt die maand ongelimiteerde data bovenop zijn of haar product. Dat kan gaan van eens te gaan eten, of iets actiever zoals yoga of karting.“

Uitvalsbasis is voorlopig enkel Gent. Niet verwonderlijk als we kijken naar de mobiele geschiedenis van deze historische stad. Het was één van de eerste vijf steden wereldwijd met een eigen Foursquare badge terwijl in de rest van het land het woord ‘inchecken’ nog onbekend was. “Wij zijn bewust een klein en mobiel team. Als iemand ons nodig heeft, dan kan die meteen bij ons terecht. Een SIM-kaart die te lang onderweg is? Wij springen de fiets op en brengen die rechtstreeks. Dat is ook de reden waarom wij voorlopig enkel in Gent blijven. Onze service moet goed zijn, dus reikt die zo ver als onze fiets gaat.”

Proximus Move is om te beginnen een tijdelijk project van tien weken. Na de evaluatie zal beslist worden om al dan niet verder te gaan en uit te breiden. Dat er interesse is vanuit de gebruikers valt zeker niet te ontkennen. Na twee weken enkel word of mouth-reclame via de eigen kleine Facebook pagina volgden al meer dan 360 inschrijvingen. Nu die pagina sinds gisteren actief is, begint de traffic vlot te stijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Meer informatie kan je vinden op proximusmove.be (kvds)

Ook interessant

Adobe CC (Creative Cloud)

29/05/2013

29/05/2013

<p>“Creative Suite is dead, long live Creative Cloud!” Our review on Adobe’s latest offering of creative applications.</p>

Apple Watch Impressions

16/05/2015

16/05/2015

<p>I've had an hour with the Apple Watch. And it was quite an introduction!</p>

Bad Republic gaat op uitstap naar Barcelona #MWC17

26/02/2017

26/02/2017

Maandag 27 februari is het weer zover: het hoogtepunt van het jaar voor menig gadget- en technologiefanaat.  Elk jaar wordt...

Adobe brengt Photoshop naar iPad en meer op MAX

07/11/2019

07/11/2019

Elk jaar is het uitkijken naar Adobe MAX, de jaarlijkse creativiteitshoogmis van Adobe. Een kort overzicht naar de grootste nieuwigheden:...

Traveling with Multitools

30/03/2015

30/03/2015 1

<p>Yeah, you can't take that  that fancy Leatherman on a plane. Now what?!</p>

Adobe introduces Creative Cloud 2015

16/06/2015

16/06/2015

In between constant updates, Adobe keeps their Creative Cloud apps up to date with a yearly release filled with new...

(The) Traveling Light

28/05/2013

28/05/2013

<p>I’m a light hunter.</p><div><p>I look for the most interesting light in any places I can find. When I do I set up, and when the time is right, I set up my equipment, and I pull the trigger. </p></div>

Apple Store Brussels

19/09/2015

19/09/2015 2

After many years of waiting, Apple decided to grace Belgium with a brand new Apple store. Not just any store,...

Snuglet

08/11/2013

08/11/2013

<p>Getting tired of loosing your MagSafe 2 cable when casually computing? Snuglet provides the solution! <br></p>

Adobe gaat voluit voor inspiratie en leren

16/06/2020

16/06/2020

‘Leren, Inspireren en Samenwerken’ is hét grote thema dat Adobe naar voor schuift in de grote zomerupdate van Creative Cloud....

Doxie introduces Flip

06/11/2013

06/11/2013

Our all-time-favorite paperless company Doxie just introduced a brand new way to digitize your life. The first specialized Doxie built...

The new IKEA smell

03/02/2016

03/02/2016

We all know how it smells when you finished building those new IKEA packets. A mixture between wood and and...

Nikon Df

05/04/2014

05/04/2014

<p>After 14.000 clicks with Nikon's first retro-beast, it was time to put up the score! </p>

Flying to the Bad Republic

05/10/2016

05/10/2016

For the past three years, we’ve been flying solo at The Mobile Life. But running a fulltime photography business, combined...

Mobiel Kunsten met Adobe Fresco

12/09/2019

12/09/2019

Het is ondertussen al 10 jaar geleden dat Steve Jobs op dat podium stond in San Francisco, en de allereerste...

Reageer
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.