Feiten. Anders bekeken.

Proximus Move sleurt jongeren naar buiten

Geschreven door  op in The Mobile Life.

Proximus Move is de jongste telg van de Proximus familie. Of toch het broertje dat stiekem geboren werd, verwekt door de melkboer. Maar wel eentje dat zal uitgroeien tot een wereldverbeteraar. Misschien een rare analogie, maar het is zo dat Proximus Move een kleine start-up is binnen de telecom gigant. Proximus Director of Customer Innovation Koen Delvaux, van vroegere Mobile Vikings-faam, heeft een team van 10 mensen verzameld. De ene helft zijn developers, de andere helft dan weer de operatives. Samen willen ze terug een gezicht plakken op een firma. Wij spraken met hem.

Het Proximus Move team.

“Neem nu het voorbeeld van nutsbedrijven zoals water- en energiebedrijven”, begint Koen gepassioneerd te vertellen via onze Facebook-mobile verbinding. “Daar heb je in het begin éénmaal contact mee. Het enige andere contact is als er iets fout is. Als je klanten dat gevoel hebben bij je bedrijf, dan kan je evengoed stoppen. Zo kan je niet innoveren. Kijk maar naar de banken, zij werden verplicht om te veranderen. Wij willen opnieuw een goed gevoel geven aan de mensen. Geen urenlange wachtrijen aan de telefoon, maar support via Facebook, of face to face! Wij willen een experience creëren als telecom operator. Het gevoel van het merk”.

Waar vroeger Mobile Vikings de sympathieke underdog was, is veel van de charme ondertussen veranderd, deels omwille van de overname door Medialaan. Is dit een inhaaltactiek van Proximus? “Bij oprichting was Mobile Vikings eigenlijk degene die de markt opentrok. Alle data-abonnementen waren gericht op bedrijven, terwijl nu de markt volledig is opengetrokken.”

Wat willen ze nu eigenlijk precies doen? Wel, in het kort: mensen terug samenbrengen. “Onze klanten komen graag buiten, maar missen soms de motivatie. Onze eerste stap zijn de City Experiences, een soort city marketing met als bonus dat we met ons product mensen belonen. Wie aan een City Experience deelneemt, krijgt die maand ongelimiteerde data bovenop zijn of haar product. Dat kan gaan van eens te gaan eten, of iets actiever zoals yoga of karting.“

Uitvalsbasis is voorlopig enkel Gent. Niet verwonderlijk als we kijken naar de mobiele geschiedenis van deze historische stad. Het was één van de eerste vijf steden wereldwijd met een eigen Foursquare badge terwijl in de rest van het land het woord ‘inchecken’ nog onbekend was. “Wij zijn bewust een klein en mobiel team. Als iemand ons nodig heeft, dan kan die meteen bij ons terecht. Een SIM-kaart die te lang onderweg is? Wij springen de fiets op en brengen die rechtstreeks. Dat is ook de reden waarom wij voorlopig enkel in Gent blijven. Onze service moet goed zijn, dus reikt die zo ver als onze fiets gaat.”

Proximus Move is om te beginnen een tijdelijk project van tien weken. Na de evaluatie zal beslist worden om al dan niet verder te gaan en uit te breiden. Dat er interesse is vanuit de gebruikers valt zeker niet te ontkennen. Na twee weken enkel word of mouth-reclame via de eigen kleine Facebook pagina volgden al meer dan 360 inschrijvingen. Nu die pagina sinds gisteren actief is, begint de traffic vlot te stijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Meer informatie kan je vinden op proximusmove.be (kvds)

Ook interessant

Planning a move

31/07/2015

31/07/2015

Moving can be stressful and chaotic, but with a little bit of planning, it can go like a breeze.

IKEA BEKANT

02/04/2015

02/04/2015 1

<p>IKEA comes with an affordable solution for a adjustable standing desk. Here is our review.</p>

Sigma 35mm F1.4 DC HSM

30/11/2015

30/11/2015

Sigma, just the name alone used to give a weary smile of the low-budget photographer. Lenses with dubious build-quality, soft...

Apple Watch Impressions

16/05/2015

16/05/2015

<p>I've had an hour with the Apple Watch. And it was quite an introduction!</p>

The Primark Effect

11/06/2015

11/06/2015

Last month, big blue neon letters where erected in our city center, making the opening of our cities Primark coming...

Doxie introduces Flip

06/11/2013

06/11/2013

Our all-time-favorite paperless company Doxie just introduced a brand new way to digitize your life. The first specialized Doxie built...

Flying with electronics

12/10/2015

12/10/2015

When our resident Video Genius Timo asked me for tips flying to Sweden on assignment, I figured, why not make...

Munchieboxes and the Glasgow Effect

11/10/2016

11/10/2016

Each city has its own culinary specialties. Be it Neapolitan Pizza, New York Hotdogs or Philly Cheesesteak. But Glasgow has it’s own...

First Class

04/06/2013

04/06/2013

<p>​Traveling first class: the magic world of food, wifi and leg-room. But is it all as magical a they say? </p>

Adobe pakt uit met een hoop nieuwigheden op MAX

18/10/2017

18/10/2017

Deze week vindt de Adobe MAX Conference plaats in Las Vegas. Het zelfverklaarde centrum voor creativiteit pakt ook dit jaar...

Mobiel Kunsten met Adobe Fresco

12/09/2019

12/09/2019 1

Het is ondertussen al 10 jaar geleden dat Steve Jobs op dat podium stond in San Francisco, en de allereerste...

Love Is A Song .. in the zoo

14/02/2014

14/02/2014

<p>We went out looking for love in a place you wouldn't expect it: a zoo! </p>

iTunes Festival releases first names

30/05/2013

30/05/2013

<p>Timberlake, Jessie J, Queens of the Stone Age among the first artists.</p>

The Technology Opera, in the key of HP

10/05/2012

10/05/2012

<p>HP invited us for their Global Influencers Summit 2012 in Shanghai to present 'the future'. Did they live up to to promise? </p>

Van product naar experience

07/11/2017

07/11/2017

Een koffietje is al lang geen koffie meer. Als je in de stad zin hebt in koffie kies je tegenwoordig...

Reageer
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.