Feiten. Anders bekeken.

Proximus Move sleurt jongeren naar buiten

Geschreven door  op in The Mobile Life.

Proximus Move is de jongste telg van de Proximus familie. Of toch het broertje dat stiekem geboren werd, verwekt door de melkboer. Maar wel eentje dat zal uitgroeien tot een wereldverbeteraar. Misschien een rare analogie, maar het is zo dat Proximus Move een kleine start-up is binnen de telecom gigant. Proximus Director of Customer Innovation Koen Delvaux, van vroegere Mobile Vikings-faam, heeft een team van 10 mensen verzameld. De ene helft zijn developers, de andere helft dan weer de operatives. Samen willen ze terug een gezicht plakken op een firma. Wij spraken met hem.

Het Proximus Move team.

“Neem nu het voorbeeld van nutsbedrijven zoals water- en energiebedrijven”, begint Koen gepassioneerd te vertellen via onze Facebook-mobile verbinding. “Daar heb je in het begin éénmaal contact mee. Het enige andere contact is als er iets fout is. Als je klanten dat gevoel hebben bij je bedrijf, dan kan je evengoed stoppen. Zo kan je niet innoveren. Kijk maar naar de banken, zij werden verplicht om te veranderen. Wij willen opnieuw een goed gevoel geven aan de mensen. Geen urenlange wachtrijen aan de telefoon, maar support via Facebook, of face to face! Wij willen een experience creëren als telecom operator. Het gevoel van het merk”.

Waar vroeger Mobile Vikings de sympathieke underdog was, is veel van de charme ondertussen veranderd, deels omwille van de overname door Medialaan. Is dit een inhaaltactiek van Proximus? “Bij oprichting was Mobile Vikings eigenlijk degene die de markt opentrok. Alle data-abonnementen waren gericht op bedrijven, terwijl nu de markt volledig is opengetrokken.”

Wat willen ze nu eigenlijk precies doen? Wel, in het kort: mensen terug samenbrengen. “Onze klanten komen graag buiten, maar missen soms de motivatie. Onze eerste stap zijn de City Experiences, een soort city marketing met als bonus dat we met ons product mensen belonen. Wie aan een City Experience deelneemt, krijgt die maand ongelimiteerde data bovenop zijn of haar product. Dat kan gaan van eens te gaan eten, of iets actiever zoals yoga of karting.“

Uitvalsbasis is voorlopig enkel Gent. Niet verwonderlijk als we kijken naar de mobiele geschiedenis van deze historische stad. Het was één van de eerste vijf steden wereldwijd met een eigen Foursquare badge terwijl in de rest van het land het woord ‘inchecken’ nog onbekend was. “Wij zijn bewust een klein en mobiel team. Als iemand ons nodig heeft, dan kan die meteen bij ons terecht. Een SIM-kaart die te lang onderweg is? Wij springen de fiets op en brengen die rechtstreeks. Dat is ook de reden waarom wij voorlopig enkel in Gent blijven. Onze service moet goed zijn, dus reikt die zo ver als onze fiets gaat.”

Proximus Move is om te beginnen een tijdelijk project van tien weken. Na de evaluatie zal beslist worden om al dan niet verder te gaan en uit te breiden. Dat er interesse is vanuit de gebruikers valt zeker niet te ontkennen. Na twee weken enkel word of mouth-reclame via de eigen kleine Facebook pagina volgden al meer dan 360 inschrijvingen. Nu die pagina sinds gisteren actief is, begint de traffic vlot te stijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Meer informatie kan je vinden op proximusmove.be (kvds)

Ook interessant

Traveling with Multitools

30/03/2015

30/03/2015 1

<p>Yeah, you can't take that  that fancy Leatherman on a plane. Now what?!</p>

Apple Store Brussels

19/09/2015

19/09/2015 2

After many years of waiting, Apple decided to grace Belgium with a brand new Apple store. Not just any store,...

Bose Soundlink Mini

10/09/2013

10/09/2013 2

<p>Speakers on the go usually are overpriced crap. Did Bose cuts that crap with the Soundlink Mini? Read on!  </p>

10.000 steps

10/07/2014

10/07/2014

<p>Will a simple iPhone app make me move more than a fitness app? Perhaps .. </p>

Jurassic World

10/06/2015

10/06/2015

As almost everyone of my generation, we grew up with Jurassic Park. Toy dinosaurs, the lot! I vividly remember having...

#MWC17: Wat is “blockchain” en hoe kunnen we het gebruiken?

27/02/2017

27/02/2017

Mobile World Congress draait niet enkel om mobiele telefoons en accessoires. Meer dan ooit draait het ook om het “Internet...

Doxie introduces Flip

06/11/2013

06/11/2013

Our all-time-favorite paperless company Doxie just introduced a brand new way to digitize your life. The first specialized Doxie built...

Doctor Strange (2016)

23/10/2016

23/10/2016

Marvel comic books have a very rich and diverse history of superheroes. A whole lot of mysticism appears, like Power...

Netsky vs Boris

07/07/2013

07/07/2013

<p>This morning I was reading an interview with now-famous Belgian DnB musician Netsky. In the interview he talked about living on the road, where after weeks at a time being Netsky, coming home and just be Boris again. <br></p>

The Call

11/01/2014

11/01/2014

As soon as Christmas hits, everything slows down. It seems the entire world is slowly shutting down to celebrate the...

4G in Belgium

07/10/2013

07/10/2013

Our crew here at TML is located in Belgium. As seasoned technofreaks, most of us use iPhones since the beginning....

Lichtshow met 300 ‘drones’ in Walt Disney World

21/11/2016

21/11/2016

Disney Springs, in Walt Disney World Resort in Orlando Florida krijgt een gloednieuwe avondshow: Starbright Holidays. Het speciale? Heel de show...

The Technology Opera, in the key of HP

10/05/2012

10/05/2012

<p>HP invited us for their Global Influencers Summit 2012 in Shanghai to present 'the future'. Did they live up to to promise? </p>

Lightroom CC / Lightroom 6

28/04/2015

28/04/2015

<p>Lightroom is my bread and butter. Bringing it home to CC with some great improvements, it just created an even more powerful tool for me. </p>

Bose SoundLink On-Ear

23/09/2015

23/09/2015 2

Headphones are one of my most important things in my EDC (Every Day Carry). I can leave home without my...

Reageer
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.