Feiten. Anders bekeken.

Proximus Move sleurt jongeren naar buiten

Geschreven door  op in The Mobile Life.

Proximus Move is de jongste telg van de Proximus familie. Of toch het broertje dat stiekem geboren werd, verwekt door de melkboer. Maar wel eentje dat zal uitgroeien tot een wereldverbeteraar. Misschien een rare analogie, maar het is zo dat Proximus Move een kleine start-up is binnen de telecom gigant. Proximus Director of Customer Innovation Koen Delvaux, van vroegere Mobile Vikings-faam, heeft een team van 10 mensen verzameld. De ene helft zijn developers, de andere helft dan weer de operatives. Samen willen ze terug een gezicht plakken op een firma. Wij spraken met hem.

Het Proximus Move team.

“Neem nu het voorbeeld van nutsbedrijven zoals water- en energiebedrijven”, begint Koen gepassioneerd te vertellen via onze Facebook-mobile verbinding. “Daar heb je in het begin éénmaal contact mee. Het enige andere contact is als er iets fout is. Als je klanten dat gevoel hebben bij je bedrijf, dan kan je evengoed stoppen. Zo kan je niet innoveren. Kijk maar naar de banken, zij werden verplicht om te veranderen. Wij willen opnieuw een goed gevoel geven aan de mensen. Geen urenlange wachtrijen aan de telefoon, maar support via Facebook, of face to face! Wij willen een experience creëren als telecom operator. Het gevoel van het merk”.

Waar vroeger Mobile Vikings de sympathieke underdog was, is veel van de charme ondertussen veranderd, deels omwille van de overname door Medialaan. Is dit een inhaaltactiek van Proximus? “Bij oprichting was Mobile Vikings eigenlijk degene die de markt opentrok. Alle data-abonnementen waren gericht op bedrijven, terwijl nu de markt volledig is opengetrokken.”

Wat willen ze nu eigenlijk precies doen? Wel, in het kort: mensen terug samenbrengen. “Onze klanten komen graag buiten, maar missen soms de motivatie. Onze eerste stap zijn de City Experiences, een soort city marketing met als bonus dat we met ons product mensen belonen. Wie aan een City Experience deelneemt, krijgt die maand ongelimiteerde data bovenop zijn of haar product. Dat kan gaan van eens te gaan eten, of iets actiever zoals yoga of karting.“

Uitvalsbasis is voorlopig enkel Gent. Niet verwonderlijk als we kijken naar de mobiele geschiedenis van deze historische stad. Het was één van de eerste vijf steden wereldwijd met een eigen Foursquare badge terwijl in de rest van het land het woord ‘inchecken’ nog onbekend was. “Wij zijn bewust een klein en mobiel team. Als iemand ons nodig heeft, dan kan die meteen bij ons terecht. Een SIM-kaart die te lang onderweg is? Wij springen de fiets op en brengen die rechtstreeks. Dat is ook de reden waarom wij voorlopig enkel in Gent blijven. Onze service moet goed zijn, dus reikt die zo ver als onze fiets gaat.”

Proximus Move is om te beginnen een tijdelijk project van tien weken. Na de evaluatie zal beslist worden om al dan niet verder te gaan en uit te breiden. Dat er interesse is vanuit de gebruikers valt zeker niet te ontkennen. Na twee weken enkel word of mouth-reclame via de eigen kleine Facebook pagina volgden al meer dan 360 inschrijvingen. Nu die pagina sinds gisteren actief is, begint de traffic vlot te stijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Meer informatie kan je vinden op proximusmove.be (kvds)

Ook interessant

Flying with electronics

12/10/2015

12/10/2015

When our resident Video Genius Timo asked me for tips flying to Sweden on assignment, I figured, why not make...

Spectre (Blu-ray)

22/02/2016

22/02/2016

Movie From the continuous opening shot of five minutes, Spectre takes you on an adventure that is pure entertainment, worthy...

Preserving memories: Epson FF-680W

05/09/2019

05/09/2019

What’s the price of a memory? As a photographer I can tell you: memories are priceless. In 20-30 years time...

Philips hue debuts long awaited E14 bulbs

17/03/2017

17/03/2017

With Hue, Philips has a very extensive connected lights system, offering quality light and colour in a home setting. However, one...

Cogito Connected Smart Watch

13/07/2014

13/07/2014

<p>The two new Cogito smart watches try to simplify your notifications. Too bad they only complicate it. </p>

The Get Down: hiphop ’70ies rollercoaster

22/08/2016

22/08/2016

Jezelf onderdompelen in het brein van Baz Luhrmann: wie zou dat niet eens willen doen? En dan bedoelen we écht...

Adobe introduces an ever more mobile future

05/10/2015

05/10/2015

The Adobe apps really can be seen as any creative’s bread and butter. In fact, I don’t think I know...

Contigo Cortland

21/09/2015

21/09/2015

It’s been quite the warm summer! So it’s only fitting we look at the latest offering from Contigo. The Cortland is...

Apple Watch Hermès & Edition at Selfridges

14/01/2016

14/01/2016

All the tourists visiting London may clamour over Harrods, but everyone that has set foot at Selfridges’s flagship store in...

SONOS PLAYBAR

04/08/2016

04/08/2016

One of the first things I like to do when having a new speaker, is blast out the THX theme....

The Call

11/01/2014

11/01/2014

As soon as Christmas hits, everything slows down. It seems the entire world is slowly shutting down to celebrate the...

Antwerp Zoo’s new Savanna

23/06/2016

23/06/2016 1

When talking about zoo’s, the current way of thinking it are small cages and sad animals. It’s a good thing...

The City of a Hundred Spires

15/10/2015

15/10/2015

Prague, capital of the Czech Republic, is one of those cities that easily gets forgotten between the big touristic destinations...

Adobe introduces Creative Cloud 2015

16/06/2015

16/06/2015

In between constant updates, Adobe keeps their Creative Cloud apps up to date with a yearly release filled with new...

Bose CineMate 15 & Solo 15

25/02/2015

25/02/2015

<p>Producer of fine audio-equipment Bose released two new Home cinema solutions in tiny packages. We tested both.</p>

Reageer
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.